Sveikata iš sėklų

Sveikata iš sėklų

Sėklos nuo seno vartojamos kaip vaistas nuo daugelio negalavimų. Jose yra daug biologiškai aktyvių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Sėklos yra ne tik energijos šaltinis, bet ir valo organizmą. Jose yra daug polinesočiųjų rūgščių, kurių organizmas pats nepasigamina, o jos skatina ląsteles atsinaujinti. Sėklose esantis lecitinas stiprina nervų sistemą, saugo nuo aterosklerozės, gerina kepenų veiklą. Į mitybos racioną verta įtraukti linų, moliūgų, aguonų, juodgrūdės, kanapių, sezamo, burnočio, saulėgrąžų, sorų sėklų. Beje, pastarosios nepelnytai pamirštos. Nors pagal baltymų kiekį lenkia ryžių ar miežių kruopas. Taip pat daugiau nei kiti varpiniai augalai sorų kruopos turi ir B grupės vitaminų. Soros padeda pašalinti iš organizmo antibiotikų likučius, toksinus. Jos teigiamai veikia augantį organizmą. O štai burnočio sėklų ir burnočio sėklų aliejaus gydomoji galia prilygsta net ženšeniui. Burnočiai turi daugiau ląstelienos nei avižos. Jose daug geležies, kalcio, magnio. O kalio daugiau nei piene. Burnočių aliejus laikomas vienu geriausių imuninės sistemos aktyvintojų, jis slopina vėžio ląstelių vystymąsi, gydo skrandžio opas, lėtina senėjimo procesą.

Kasdienei mitybai būtinos ne tik daržovės, vaisiai, grūdai, bet ir prieskoniniai augalai. Prieskonius reikėtų vartoti ne tik skoniui suteikti, bet ir virškinimui gerinti, imunitetui stiprinti, net ligoms gydyti. Žolinčiai yra sukūrę originalų produktą "skanskonius". Tai sudėtiniai, iš įvairių maistinių ir vaistinių augalų sukomponuoti mišiniai, kuriuos dera vartoti pagal metų laikus ir net pagal individualų skonį. Skanskoniai ne tik pagerina kasdienių sriubų, košių, salotų skonį, bet ir praturtina organizmą nesočiosiomis rūgštimis, mineralais, gamtiniais vitaminais, chlorofilu. Jie gerina maisto produktų įsisavinimą, medžiagų apytaką. Skanskonius galima valgyti su medumi, net vienus pasninkaujant. Pakanka valgomo šaukšto per dieną.

Štai vienas iš autorinių žolinčių receptų:

200 g linų sėmenų miltelių, 200 g moliūgų sėklų miltelių, 25 g chlorofilino augalo ( džiovintos ir prieskoninės žolės, dilgėlių ir gysločių sėklos), lapų ir sėklų miltelių, 25 g jūros kopūstų miltelių.