Gyventi taip, kad gyvenimu galėtum džiaugtis senatvėje

Gyventi taip, kad gyvenimu galėtum džiaugtis senatvėje
Ksavera Vaištarienė, sulaukusi 85 m., džiaugiasi šviesiu protu, gera nuotaika, neišleidžianti pinigų jokiems vaistams, nepririšta prie kraujo spaudimo matavimosi ar kitų dažną senatvėje ištinkančių bėdų. Kaip jai pavyksta? Ji sako, reikia turėti tvirtą tiesų kelią ir juo eiti. Dar prisiminti Getės Faustui Mefistofelio duotus patarimus, jog norint likti jaunu, reikia susiartinti su gamta, per dieną triūsti, nakčia ilsėtis, dar nepamiršti ir Sevanteso Don Kichoto, kuris stebėjosi, kodėl ligoje ieškoma sveikatos, o laimės svetimoj šalyje. O jei rimčiau- Ksavera jau keturias dešimtis laikosi griežtų mitybos principų, dienos režimo ir nuolankiai dalinasi savo atradimais su visais, kurie ieško negalavimų priežasčių, o ne kaip greičiau panaikinti ligų simptomus.
Pavasarį, ypač kai orai permainingi, vėjuoti, daugelį kamuoja peršalimai, kimba įvairūs virusai. Pasak K. Vaištarienės, pirmiausia reikia koreguoti mitybą. Gal baltyminio maisto per daug, gal saldumynų, gal pieno produktų. Štai keli Ksaveros patarimai iš jos pačios mitybos. Pusryčiams sveikuolė geria keturių sėklų gėrimą. Ir taip kasdien. Lygiomis dalimis sumaišo linų sėmenų, moliūgų, sezamų ir saulėgražų sėklas. Jas nuplauna, pakaitina ir sumala. Geria po du valgomus šaukštus. Vaikams pakanka vieno šaukto. Kaip ji pati sako, šiose sėklose telpa vis Mendelejevo lentelė. Labai tinka tiems, kurių nusilpęs kraujas, kuriems stinga geležies. Dar pusryčiams sveikuolė suvalgo duonos ir avokado. Baltyminio maisto kiekį ji labai reguliuoja. Didžiąją dalį maisto sudaro žalias maistas, šiek tiek valgo garuose virtų daržovių. Ir jokių pieno produktų. Nei jogurto, nei kefyro. Beje, ji kas rytą geria ir stiklinę vandens su peroksido lašais. Skeptikams tegali patvirtinti, kad taip ji aprūpina savo organizmą deguonimi ir išvengia vėžinių susirgimų. K. Vaištarienė sako, kiekvienas tegu atsirenka, kas jam tinka. Ji tėra gyvas pavyzdys. Dar būtinai ryte daro mankštą. Išsimasažuoja galvą ir būtinai ausis. Daug vaikšto pėsčiomis. Anksti gulasi, anksti keliasi. Dar pavasarį kviečia prisiminti stebuklus darančius daigintus grūdus ir sėklas. Jų įprasti kasdien vartoti. Ir labai svarbu nepersivalgyti. Geriau visad būti šiek tiek išalkusiam. pavyzdžiui, pietums ji niekad nevalgo ir pirmo ir antro patiekalo. Jei sriuba - tai jos vienos ir pakanka. Saikas yra labai svarbus sveikatos komponentas.
Apie vaikų mitybą savo naujausioje knygoje "Valgykime, kad gyventume" ji tvirtina, kad ir vegetarinė, ir mišri mityba gali visisškai tenkinti augančio vaiko maisto poreikius. Svarbiausia, ką, kaip ir kada duodame valgyti. Štai pieno produktų ji pataria vaikams iki septynerių metų neduoti. Pieną keisti saulėgrąžų ir migdolų kokteiliais. Neduoti vaikams modifikuotų produktų- ne tik kukurūzų, bet ir sojos, vynuogių, ypač besėklių. Netinka vaikams ir rafinuotas maistas. Jis neduoda energijos, o tik apsunkina ir tukina. Sergame todėl, kad maitinamės perdirbtu, negyvu maistu. Neavlagykime kartu baltymų ir angliavandenių. Taip pat baltymų ir rūgščių. Su jokiais kitais produktais nedera pienas. Taip pat atskirai reikai valgyti ir vaisius. Maži vaikai savaime valgo visus produktus atskirai, o maišyti išmokome juos mes, suaugusieji.
Ar teisingai maitinamės, ar neapsunkiname savo vidaus organų, galime ir patys pastebėti ne tik pagal savo savijautą, bet ir pagal veidą. Štai paakiai išduoda mūsų inkstų būklę. Jei patinę, stebėkime, ar ne per daug skysčių. Jei pamėlę, sutrikusi kraujotaka. Kraujagyslės ant nosies byloja apie širdį. O štai raukšlės ant kaktos- vertikalios apie kepenų apsunkinimą, o horizontalios apie sunkią žarnyno veiklą. Gal valgome per daug saldumynų ir aliname kasą. Skruostai rodo plaučių sveikatą. Lūpų kampučiai - kokia dvylikapirštė žarna. Ant lūpų vis iškylantis herpes šašas rodo, kad reikia susirūpinti žarnynu. Jeigu blogėja regėjimas, nebeapkraukime kepenų ir jas valykime. Labai tinka petražolių sulčių išgerti, kelias dienas per savaitę valgyti tik brinkintus grikius.
Mitybos teorijų ir specialistų šiandien tikrai daug. Susigaudyti nėra paprasta. Visad sakau, pažiūrėkite į mane, jei atrodau sveikai, jei keliu pasitikėjimą, vadinasi galite pasinaudoiti mano patirtimi.