Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:

PIRMADIENĮ, RUGSĖJO 10 D. VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI MIEŽINIŲ KRUOPŲ KOŠĖ SU AVIŽŲ GĖRIMU PAGARDINTA KRIAUŠĖMIS IR APELSINAIS. NESALDINTA VAISIŲ ARBATA.

PIETŪS ŠVIEŽIŲ KOPŪSTŲ SRIUBA. VISO GRŪDO DUONA. ORKAITĖJE KEPTA KALAUTIENOS FILE SU PRIESKONINĖMIS ŽOLELĖMIS. VIRTOS GRIKŲ KRUOPOS. ORKAITĖJE KEPTŲ BUROKĖLIŲ SALOTOS SU ŠPINATAIS IR ŠALTO SPAUDIMO ALYVUOGIŲ ALIEJUMI. ŠVIEŽIŲ DARŽOVIŲ RINKINUKAS.

PAVAKARIAI KUKURŪZŲ MILTŲ BLYNAI SU OBUOLIAIS, NATŪRALUS JOGURTAS PASKANINTAS UOGOMIS. NESALDINTA VAISIŲ ARBATA.

VAKARIENĖ MAKARONŲ SRIUBA.

ANTRADIENĮ, RUGSĖJO 11 D. VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI KUKURŪZŲ KOŠĖ SU SVIESTU IR VYŠNIOMIS. ŽALIAS KOKTEILIS.

PIETŪS TRINTA MOLIŪGŲ SRIUBA. VISO GRŪDO DUONA. KIAULIENOS GULIAŠAS. ŽALIŲJŲ ŽIRNELIŲ IR BULVIŲ KOŠĖ. BALTAGŪŽIŲ KOPŪSTŲ SALOTOS SU SALDŽIOSIOMIS PAPRIKOMIS. ŠVIEŽIŲ DARŽOVIŲ RINKINUKAS.

PAVAKARIAI VARŠKĖS APKEPAS SU KRIAUŠĖMIS PRATURTINTAS AVIŽŲ SĖLENOMIS IR PAGARDINTAS MIGDOLŲ DROŽLĖMIS BEI NATŪRALIU JOGURTU. ARBATŽOLIŲ ARBATA SU CITRINA.

VAKARIENĖ PIENO KOKTEILIS SU BANANAIS IR BRAŠKĖMIS.

 

TREČIADIENĮ, RUGSĖJO 12 D. VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI PENKŲ RŪŠIŲ KRUOPŲ KOŠĖ SU AVIŽŲ GĖRIMU PAGARDINTA SAULĖGRĄŽOMIS. NESALDINTA VAISIŲ ARBATA.

PIETŪS ŽIRNIŲ SRIUBA. VISO GRŪDO DUONA. VIŠTIENOS KUKULIAI SU MIEŽINĖMIS KRUOPOMIS. MORKŲ LAZDELĖS.

PAVAKARIAI GRIKIŲ PAPLOTĖLIAI SU VARŠKE IR ŠPINATAIS BEI NATŪRALIU JOGURTU. PIENAS SU PRIESKONIAIS.

VAKARIENĖ AVIŽINIAI SAUSAINIAI SU MORKOMIS, SEZAMŲ SĖKLOMIS.

 

KETVIRTADIENĮ, RUGSĖJO 13 D. VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ SU UOGOMIS IR MIGDOLŲ DROŽLĖMIS. ŽALIASIS KOKTEILIS.

PIETŪS PERLINIŲ KRUOPŲ SRIUBA. ORKAITĖJE KEPTI KIAULIENOS-JAUTIENOS KUKULIAI. PILNO GRŪDO MAKARONAI. PLĖŠYTI PEKINO KOPŪSTŲ LAPAI. ŠVIEŽIŲ DARŽOVIŲ RINKINUKAS.

PAVAKARIAI AVINŽIRNIŲ TROŠKINYS. NESALDINTA ŽOLELIŲ ARBATA.

VAKARIENĖ NATŪRALUS JOGURTAS SU VYŠNIOMIS.

 

PENKTADIENĮ, RUGSĖJO 14 D. VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI KVIETINIŲ KRUOPŲ KOŠĖ PAGARDINTA SVIESTU IR MĖLYNĖMIS. NESALDINTA ŽOLELIŲ ARBATA.

PIETŪS ŽIEDINIŲ KOPŪSTŲ SRIUBA. ŽUVIES FILE SU CUKINIJOMIS IR POMIDORAIS. VIRTI RYŽIAI SU KARIU. ŠVIEŽIŲ AGURKŲ SALOTOS SU KRAPAIS.

PAVAKARIAI LIETINIAI SU VARŠKĖS ĮDARU IR NATŪRALIU JOGURTU PAGARDINTU TRINTOMIS UOGOMIS. PIENAS SU PRIEKONIAIS.

VAKARIENĖ TRINTAS BANANŲ IR OBUOLIŲ KOKTEILIS.

   

 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00