Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:

 

PIRMADIENĮ, SAUSIO 9 D. , VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS KIVI.

PUSRYČIAI BRINKINTI GRIKIAI SU PRIESKONIAIS IR LYDYTU SVIESTU GHI, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

PIETŪS DARŽOVIŲ SRIUBA SU AVIŽINIAIS DRIBSNIAIS IR GRIETINE, NAMINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS. VIRTŲ DARŽOVIŲ KEPSNELIAI SU RAZAVŲ MILTŲ PADAŽU, RYŽIAI, POMIDORAI.

PAVAKARIAI VIRTI NAMŲ GAMYBOS MAKARONAI SU VARŠKE, AVIŽŲ PIENAS.

ARBATOS STALAS ŽOLELIŲ ARBATA, IMBIERINIAI SAUSAINIAI.

 

 

ANTRADIENĮ, SAUSIO 10 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS KRIAUŠĖS.

PUSRYČIAI PENKIŲ JAVŲ KRUOPŲ KOŠĖ, GĖRIMAS “SRĖBALAS”, DATULIŲ SKANUKAS.

PIETŪS RAUGINTŲ KOPŪSTŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ DUONA. DARŽOVIŲ KEPSNELIAI SU PERLINĖMIS KRUOPOMIS, POMIDORAI, AGURKŲ RAITA.

PAVAKARIAI VAFLINIAI SKLINDŽIAI “ŠIRDUTĖS”, TRINTOS BRAŠKĖS SU GRIETINE, SAULĖGRĄŽŲ GĖRIMAS. ARBATOS STALAS ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, AVIŽINIAI SAUSAINIAI.

 

TREČIADIENĮ, SAUSIO 11 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS KRIAUŠĖS.

PUSRYČIAI SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS, TRINTA VARŠKĖ SU RIEŠUTAIS IR LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI, GĖRIMAS „PLIKALAS SU KARDAMONU“.

PIETŪS DARŽOVIŲ SULTINYS SU NAMINIAIS MAKARONAIS, NAMINĖ DUONA. VIŠTIENA, TROŠKINTA SU RYŽIAIS IR MORKOMIS, BULVIŲ KOŠĖ SU LYDYTU SVIESTU GHI, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS.

PAVAKARIAI DARŽOVIŲ KOŠĖ SU GRIETINE, PRIESKONIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, IMBIERINIAI SAUSAINIAI.

 

 

KETVIRTADIENĮ, SAUSIO 12 D., VALGYSIME:

 

VAISŲ STALAS KRIAUŠĖS.

PUSRYČIAI KVIETINIŲ KRUOPŲ KOŠĖ SU SVIESTU, ŽALIAS KOKTEILIS SU DAIGINTOMIS SAULĖGRĄŽOMIS.

PIETŪS AGURKINĖ SRIUBA SU PERLINĖMIS KRUOPOMIS IR GRIETINE, RUGINĖ DUONA. MALTOS KIAULIENOS IR VIRTŲ BULVIŲ UŽKEPĖLĖ SU PANYRU IR RAZAVŲ MILTŲ PADAŽU, , AGURKAI.

PAVAKARIAI LIETINIAI BLYNAI SU BANANAIS IR RAZAVŲ MILTŲ PADAŽU, SEZAMŲ IR SAULĖGRĄŽŲ PIENAS.

ARBATOS STALAS ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, AVIŽINIAI SAUSAINIAI.

 

PENKTADIENĮ, SAUSIO 13 D., VALGYSIME:

VAISIŲ STALAS OBUOLIAI.

PUSRYČIAI MANŲ KOŠĖ SU SĖLENĖLĖMIS, SKANUKAS, GĖRIMAS „PLIKALAS SU AGUONOMIS“.

PIETŪS TRINTŲ DARŽOVIŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ DUONA. ŽUVIES KOTLETAI SU BULVIŲ KOŠE , DARŽOVIŲ SALOTOS SU SĖMENŲ ALIEJUMI.

PAVAKARIAI ŠUTINTI RYŽIAI SU MORKOMIS IR RAZINOMIS, ŽOLELIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS ŽOLELIŲ ARBATA, PLIKYTI SAUSAINIAI.


   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00