Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:
 

PIRMADIENĮ, LIEPOS 18 D., VALGYSIME:
 
PUSRYČIAI       AVIŽŲ KOŠĖ SU PRIESKONIAIS, SVIESTAS, KOKTEILIS SU UOGOMIS.
VAISIŲ STALAS   UOGOS.
PIETŪS   TRINTA BROKOLIŲ SRIUBA, GRIETINĖ, RUGINĖ DUONA. KHIČRI (VIRTI RYŽIAI, DALAS KRUOPOS, DARŽOVĖS) SU ''PANYRO'' SŪRIU, SVIESTO – GRIETINĖS PADAŽAS, ''JONINIŲ'' SALOTOS. APELSINŲ SULTYS.
PAVAKARIAI   RUGINĖ KOŠĖ SU VYŠNIOMIS, TRĘŠNĖMIS, SALDI MIŠRAINĖ, GINTARŲ ARBATA.
 
ANTRADIENĮ, LIEPOS 19 D., VALGYSIME:
                                                                                                                                                  
 PUSRYČIAI     JOGURTAS SU BRAŠKĖMIS IR MĖTOMIS, IMBIERINIAI SAUSAINIAI, KOKTEILIS SU UOGOMIS, GINTARŲ ARBATA. 
VAISIŲ STALAS: KRIAUŠĖS.
PIETŪS              ŠALTA RIDIKĖLIŲ SRIUBA, GRIETINĖ, RUGINĖ DUONA. DARŽOVIŲ KEPSNELIAI SU SORŲ KRUOPOMIS, BULVIŲ KOŠĖ SU SVIESTU GHI, OBUOLIŲ ČATNIS, DARŽOVIŲ SALOTOS SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI.
PAVAKARIAI   RAZAVŲ MILTŲ BLYNELIAI, TRINTOS UOGOS (BRAŠKĖS), KIVI, SAULĖGRĄŽŲ GĖRIMAS.
ARBATOS STALAS: ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA.
                                                                                                                                       
TREČIADIENĮ, LIEPOS 20  D., VALGYSIME:
 
PUSRYČIAI      TIRŠTA MANŲ KOŠĖ SU SĖLENĖLĖMIS, TRINTOS UOGOS, KOKTEILIS SU UOGOMIS.
VAISIŲ STALAS: OBUOLIAI.
PIETŪS            BUROKĖLIŲ LAPŲ SRIUBA SU KIAUŠINIAIS, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS. ŠUTINTA VIŠTIENA SU RIEŠUTAIS IR ŠPARAGINĖMIS PUPELĖMIS, OBUOLIŲ ČATNIS, POMIDORAI. OBUOLIŲ SULTYS.
PAVAKARIAI  AVOKADINIS JOGURTAS, AVIŽŲ PIENAS.
ARBATOS STALAS: IMBIERINIAI SAUSAINIAI, ŽOLELIŲ ARBATA.
 
KETVIRTADIENĮ, LIEPOS 21 D., VALGYSIME:
 
PUSRYČIAI   ŽALIASIS KOKTEILIS, TRINTA VARŠKĖ SU RIEŠUTAIS IR PIENIŲ MEDUMI, PIENAS SU PRIESKONIAIS.
VAISIŲ STALAS: OBUOLIAI.
PIETŪS         MORKŲ VIRŠŪNĖLIŲ SRIUBA SU KIAUŠINIAIS, GRIETINĖ, RUGINĖ DUONA. MALTOS KIAULIENOS SUKTINUKAI, RAZAVŲ MILTŲ PADAŽAS, VIRTOS BULVĖS, AGURKAI, CIKORIJŲ SALOTOS. OBUOLIŲ SULČIŲ GĖRIMAS.
PAVAKARIAI  MORKŲ-OBUOLIŲ KEKSIUKAI, TRINTOS UOGOS (MĖLYNĖS), SEZAMŲ IR SAULĖGRĄŽŲ PIENAS.
ARBATOS STALAS: PRIESKONIŲ ARBATA.
 
PENKTADIENĮ, LIEPOS 22 D., VALGYSIME:
 
PUSRYČIAI      JOGURTAS SU PIENIŲ MEDUMI, NAMINĖ DUONELĖ SU VARŠKĖS – SVIESTO UŽTEPĖLE, PIENAS SU PRIESKONIAIS.
VAISIŲ STALAS: KIVI.
PIETŪS             ŠPINATŲ SRIUBA, GRIEITNĖ, RUGINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS. AVINŽIRNIŲ TROŠKINYS, RYŽIAI, BRAŠKIŲ – ČIOBRELIŲ PAGARDAS, POMIDORŲ ČATNIS, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS. MORKŲ SULTYS.
PAVAKARIAI   VARŠKĖS IR SORŲ KRUOPŲ  APKEPAS, AVIŽŲ PIENAS.
ARBATOS STALAS: ŽOLELIŲ ARBATA, IMBIERINIAI SAUSAINAI.



 
„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00