Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:


PIRMADIENĮ, RUGSĖJO 26 D., VALGYSIME:

 

DARŽOVIŲ STALAS: TOPINAMAI

PUSRYČIAI TRAIŠKYTŲ RUGIŲ KOŠĖ SU DŽIOVINTAIS VAISIAIS. PIENAS SU PRIESKONIAIS IR SVIESTU.

PIETŪS BUROKĖLIŲ SRIUBA SU GRIETINE IR NAMINE AUGUEKO DUONELE. RYŽIAI SU POMIDORAIS, NUTO ŽIRNIAIS IR ŠVIEŽIOMIS DARŽOVĖMIS, ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

PAVAKARIAI OMLETAS SU ŠPINATAIS, NAMINE AUGUEKO DUONELĖ. JOGURTAS SU VAISIAIS, TOPINAMBAI, GINTARO ARBATA.

 

ANTRADIENĮ, RUGSĖJO 27 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: KRIAUŠĖS

PUSRYČIAI MANŲ KOŠĖ SU SĖLENOMIS IR SVIESTU GHI. ŽALIASIS KOKTEILIS.

PIETŪS KOPŪSTŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ AUGUEKO DUONELĖ SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI. DARŽOVIŲ KEPSNELIAI SU RAZAVŲ MILTŲ PADAŽU IR VIRTOMIS BULVĖMIS. OBUOLIŲ SULTYS.

PAVAKARIAI VIRTŲ BULVIŲ VIRTINUKAI, BAZILIKŲ PADAŽAS, GINTARO ARBATA BE CUKRAUS.

ARBATOS STALAS: AVIŽINIAI SAUSAINIAI, ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

 

TREČIADIENĮ, RUGSĖJO 28 D., VALGYSIME:

 

DARŽOVIŲ STALAS: MORKOS

PUSRYČIAI RAZAVŲ MILTŲ KOŠĖ SU VYŠNIOMIS. PIENAS SU PRIESKONIAIS IR SVIESTU.

PIETŪS GRIKIŲ SRIUBA SU PANYRU IR GRIETINE. DARŽOVIŲ IR VIŠTIENOS TROŠKINYS SU OBUOLIŲ ČATNIU IR NAMINE AUGUEKO DUONELE SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI. AVIŽINIAI SAUSAINIAI, ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

PAVAKARIAI TRINTA MOLIŪGŲ SRIUBA SU SAUSUČIAIS IR ŠVIEŽIŲ DARŽOVIŲ SALOTOMIS SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI. GINTARO ARBATA BE CUKRAUS.

 

KETVIRTADIENĮ, RUGSĖJO 29 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: MANDARINAI

PUSRYČIAI RAZAVŲ IR SPELTOS MILTŲ BLYNELIAI SU OBUOLIAIS. BANANŲ GĖRIMAS.

PIETŪS GELTONŲ ŽIRNIŲ SRIUBA SU POMIDORAIS, GRIETINĖ, NAMINĖ AUGUEKO DUONELĖ SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI. SMULKINTOS MĖSOS IR RYŽIŲ VYNIOTINIS SU BUROKĖLIŲ IR OBUOLIŲ – MORKŲ SALOTOMIS. ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

PAVAKARIAI DARŽOVIŲ IR VARŠKĖS APKEPAS SU GRIETINE, AVIŽŲ PIENAS SU MEDUMI, MANDARINAI.

ARBATOS STALAS: MEDUOLIAI, ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

 

PENKTADIENĮ, RUGSĖJO 30 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: BANANAI

PUSRYČIAI VAISIŲ SALOTOS SU TRINTA VARŠKE. ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

PIETŪS ŠPINATŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ AUGUEKO DUONELĖ SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI . NUTO ŽIRNIŲ TROŠKINYS SU DARŽOVĖMIS IR MALTOS ŽUVIES KOTLETAS SU AVIŽINIAIS DRIBSNIAIS. ŽOLELIŲ ARBATA BE CUKRAUS.

PAVAKARIAI PIENIŠKA RYŽIŲ KOŠĖ SU RAZINOMIS IR SVIESTU GHI, BANANAI, GINTARO ARBATA BE CUKRAUS.

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00