Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:
 

PIRMADIENĮ, VASARIO 27 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: KRIAUŠĖS.

PUSRYČIAI BRINKINTI GRIKIAI SU PRIESKONIAIS, LYDYTAS SVIESTAS GHI, ŽALIASIS KOKTEILIS.

PIETŪS MORKŲ VIRŠŪNĖLIŲ SRIUBA, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA. KEPTOS BULVĖS SU LYDYTU SVIESTU GHI ,VARŠKĖ SU ŽOLELĖMIS IR KEPINTOMIS SAULĖGRĄŽOMIS, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS.

PAVAKARIAI NAMINIAI MAKARONAI, POMIDORŲ ČATNIS, PRIESKONIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, IMBIERINIAI SAUSAINIAI.

 

ANTRADIENĮ, VASARIO 28 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: OBUOLIAI.

PUSRYČIAI AVIŽINIŲ DRIBSNIŲ KOŠĖ, DŽIOVINTI ABRIKOSAI, ŽALIASIS KOKTEILIS.

PIETŪS TIRŠTA ŽIRNIŲ SRIUBA, GRIETINĖ, SŪRIS “PANYRAS”, NAMINĖ DUONA. DARŽOVIŲ BALANDĖLIAI, GRIETINĖ, HUMUSAS, DARŽOVIŲ SALOTOS SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI.

PAVAKARIAI MORKŲ BLYNELIAI, GRIETINĖ, ŽOLELIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: ŽOLELIŲ ARBATA, PLIKYTI SAUSAINIAI.

 

TREČIADIENĮ, KOVO 1 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: BANANAI.

PUSRYČIAI TRINTA VARŠKĖ SU UOGOMIS, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

PIETŪS BUROKĖLIŲ LAPŲ SRIUBA SU KIAUŠINIAIS, GRIETINĖ, RUGINĖ DUONA. ŠUTINTA VIŠTIENOS KRŪTINĖLĖ SU SEZAMŲ SĖKLOMIS, RYŽIAI, OBUOLIŲ – MORKŲ SALOTOS.

PAVAKARIAI TRINTA DARŽOVIŲ SRIUBA, SVEIKUOLIŲ BATONAS, SEZAMŲ GĖRIMAS.

ARBATOS STALAS: PRIESKONIŲ ARBATA, MORKŲ PYRAGAS.

 

KETVIRTADIENĮ, KOVO 2 D., VALGYSIME:

 

VAISŲ STALAS: KIVI.

PUSRYČIAI VIRTI KIAUŠINIAI, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS (AGURKAI, PETRAŽOLĖS, RIDIKĖLIAI), SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS, ŽALIASIS KOKTEILIS SU DAIGINTOMIS SĖKLOMIS.

PIETŪS BARŠČIAI SU PUPELĖMIS, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA. UŽKEPĖLĖ SU ŠVIEŽIAIS KOPŪSTAIS IR SMULKINTA MĖSA, RAZAVŲ MILTŲ PADAŽAS, POMIDORAI.

PAVAKARIAI GRIKIŲ MILTŲ BLYNELIAI, AGURKŲ RAITA, AVIŽŲ PIENAS.

ARBATOS STALAS: ŽOLELIŲ ARBATA, IMBIERINIAI SAUSAINIAI.

 

PENKTADIENĮ, KOVO 3 D., VALGYSIME:

 

VAISŲ STALAS: KRIAUŠĖS.

PUSRYČIAI VARŠKĖ SU ŽOLELĖMIS IR KEPINTOMIS SAULĖGRĄŽOMIS, ŽALIASIS KOKTEILIS SU DAIGINTOMIS SAULĖGRĄŽOMIS.

PIETŪS RŪGŠTYNIŲ SRIUBA, GRIETINĖ, RUGINĖ DUONA. ŽUVIS SU SŪRIU, SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ, RAZAVŲ MILTŲ PADAŽAS, AGURKŲ RAITA.

PAVAKARIAI RAZAVŲ MILTŲ LEISTINUKAI, GRIETINĖ, SEZAMŲ IR SAULĖGRĄŽŲ PIENAS.

ARBATOS STALAS: ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, AVIŽINIAI SAUSAINIAI.

 


   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00