Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:

 

PIRMADIENĮ, SAUSIO 22 D., VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI BRINKINTI GRIKIAI SU PRIESKONIAIS, DATULIŲ SKANUKAS, GĖRIMAS „PLIKALAS SU CINAMONU“.

PIETŪS DARŽOVIŲ SRIUBA SU BOLIVINE BALANDA , GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS , KOPŪSTŲ KOTLETUKAI SU OBUOLIAIS, VIRTOS BULVĖS, AGURKAI,POMIDORAI..

PAVAKARIAI TOPINAMBŲ, BROKOLIŲ, LĘŠIŲ TROŠKINYS, RYŽIAI, SEZAMŲ GĖRIMAS.

 

 

ANTRADIENĮ, SAUSIO 23 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI BRINKINTOS PERLINĖS KRUOPOS SU PRIESKONIAIS IR SVIESTU, GĖRIMAS “PLIKALAS SU KARDAMONU”.

PIETŪS MIEŽINĖ DARŽOVIŲ SRIUBA ,GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA. LĘŠIŲ – DARŽOVIŲ KEPSNELIAI, BULVĖS,DARŽOVIŲ PADAŽAS SU KOKOSŲ PIENU,AGURKAI,POMIDORAI.

PAVAKARIAI AVIŽINIŲ MILTŲ SKLINDŽIAI SU OBUOLIENE, GRIETINĖ, ŽOLELIŲ ARBATA.

RBATA.

 

 

TREČIADIENĮ, SAUSIO 24 D., VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI AVIŽINIŲ DRIBSNIŲ KOŠĖ, SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS, ŽOLELIŲ ARBATA.

PIETŪS BULVIENĖ SU ŠPINATAIS, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA. KIAULIENOS TROŠKINYS SU DARŽOVĖMIS,SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ,RAUGINTŲ KOPŪSTŲ SALOTOS,

PAVAKARIAI GRIKIŲ KRUOPŲ UŽKEPĖLĖ SU VARŠKE, GRIETINĖ, ŽOLELIŲ ARBATA.

 

 

KETVIRTADIENĮ, SAUSIO 25 D., VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ SU DŽIOVINTAIS VAISIAIS, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

DŽIOVINTAIS VAISIAIS, AVIŽŲ PIENAS.

PIETŪS LĘŠIŲ SRIUBA, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA,TROŠKINTA VIŠTIENOS KRŪTINĖLĖ, RYŽIAI, MORKŲ SALOTOS SU KALENDRA IR SEZAMO SĖKLOMIS.

PAVAKARIAI TRINTŲ PORŲ SRIUBA SU BULVĖMIS, SŪRIS “PANYRAS”, DUONOS SAUSUČIAI.

 

 

PENKTADIENĮ, SAUSIO 26 D., VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI TRINTA VARŠKĖ SU MEDUMI, GĖRIMAS „PLIKALAS SU CINAMONU“.

PIETŪS BARŠČIAI SU PUPELĖMIS, GRIETINĖ , NAMINĖ DUONA. ŽUVIES KOTLETAS,DARŽOVIŲ PADAŽAS SU BAZILIKU, BULVIŲ KOŠĖ , AGURKAI,POMIDORAI .

PAVAKARIAI BRINKINTI GRIKIAI SU PRIESKONIAS,AVIŽŲ PIENAS.

   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00