Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:
 

PIRMADIENĮ, LIEPOS 31 D., VALGYSIME:

 

 

PUSRYČIAI TRAIŠKYTŲ KVIEČIŲ KOŠĖ,DŽIOVINTOS DATULĖS ,PIENAS SU PRIESKONIAIS

VAISIŲ STALAS VAISIAI.

PIETŪS BUROKĖLIŲ LAPŲ SRIUBA,GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA. KHIČRI SU SALDAUS PIENO SŪRIU,''VASAROS'' SALOTOS. SULTYS.

PAVAKARIAI ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA,SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS.

VAKARIENĖ OMLETAS SU ŠPINATAIS,NAMINĖ DUONA,GINTARŲ ARBATA.

 

 

ANTRADIENĮ, RUGPJŪČIO 1 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI TIRŠTA MANŲ KOŠĖ SU SĖLENĖLĖMIS, ŽALIAS KOKTEILIS.

VAISIŲ STALAS VAISIAI.

PIETŪS ŠVIEŽIŲ KOPŪSTŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ DUONA. SORŲ KRUOPŲ KEPSNELIAI SU PANYRU, RAZAVŲ MILTŲ PADAŽAS,VIRTOS BULVĖS,SALOTOS SU AGURKAIS IR RIDIKĖLIAIS PAGARDINTOS SĖKLOMIS. VANDUO SU CITRINA.

PAVAKARIAI ŽOLELIŲ ARBATA.MORKŲ PYRAGAS.

VAKARIENĖ RYŽIŲ MANŲ KOŠĖ. SAULĖGRĄŽŲ GĖRIMAS.

 

 

TREČIADIENĮ, RUGPJŪČIO 2 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI RUGINĖ KOŠĖ SU UOGOMIS. PIENAS SU PRIESKONIAI.

VAISIŲ STALAS VAISIAI.

PIETŪS GRIKIŲ SRIUBA SU PANYRU, GRIETINĖ,NAMINĖ DUONA. TROŠKINTA VIŠTIENOS KRŪTINĖLĖ SU DARŽOVĖMIS,OBUOLIŲ ČATNIS, AGURKŲ IR POMIDORŲ SALOTOS, VANDUO.

PAVAKARIAI ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, AVIŽINIAI SAUSAINIAI.

VAKARIENĖ TRINTŲ CUKINIJŲ SRIUBA , SAUSUČIAI,SEZAMŲ IR SAULĖGRĄŽŲ PIENAS.

 

 

KETVIRTADIENĮ, RUGPJŪČIO 3 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI RAZAVŲ MILTŲ BLYNELIAI,TRINTOS BRAŠKĖS. KOKTEILIS SU UOGOMIS.

VAISIŲ STALAS VAISIAI.

PIETŪS GELTONŲJŲ ŽIRNIŲ SRIUBA SU POMIDORAIS, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA,MALTOS KIAULIENOS SUKTINUKAI,VIRTOS BULVĖS,AGURKAI. VANDUO SU CITRINA.

PAVAKARIAI VAISINĖ ARBATA , DATULIŲ SKANIUKAS.

VAKARIENĖ DARŽOVIŲ IR VARŠKĖS APKEPAS,GRIETINĖ. AVIŽŲ PIENAS

 

PENKTADIENĮ, RUGPJŪČIO 4 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI TRINTA VARŠKĖ SU SĖKLOMIS IR PIENIŲ MEDUMI, SAUSAINIAI, ŽALIASIS KOKTEILIS.

VAISIŲ STALAS VAISIAI.

PIETŪS ŠPINATŲ SRIUBA,GRIETINĖ,NAMINĖ DUONA. MALTOS ŽUVIES KOTLETAS, RYŽIAI SU POMIDORAIS IR ŽALIAIS ŽIRNELIAIS,KOPŪSTŲ SALOTOS SU SĖMENŲ ALIEJUMI, OBUOLIŲ SULTYS.

PAVAKARIAI ŽIRNIŲ MILTŲ SKANIUKAS, ŽOLELIŲ ARBATA.

VAKARIENĖ SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ SU DŽIOVINTAIS VAISIAIS. SEZAMŲ SĖKLŲ GĖRIMAS.

 

   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00