Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:
 

PIRMADIENĮ, KOVO 20 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: OBUOLIAI.

PUSRYČIAI : BRINKINTI GRIKIAI SU PRIESKONIAIS IR SVIESTU, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

PIETŪS: NAMINIŲ MAKARONŲ SRIUBA SU ŠPINATAIS, GRIETINĖ, RUGINĖ DUONA. ŠUTINTI RYŽIAI SU DARŽOVĖMIS, AGURKAI, ŽALI ŽIRNELIAI.

PAVAKARIAI: VIRTINUKAI, SVIESTO IR GRIETINĖS PADAŽAS, GINTARŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: PRIESKONIŲ ARBATA, PLIKYTI SAUSAINIAI.

 

ANTRADIENĮ, KOVO 21 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: KRIAUŠĖS.

PUSRYČIAI MANŲ KOŠĖ, PLIKYTI OBUOLIAI, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

PIETŪS MORKŲ SRIUBA SU ŽOLELĖMIS, GRIETINĖ, NAMINĖ DUONA. VARŠKĖS – BULVIŲ KUKULIAI, AGURKAI IR POMIDORAI, GRIETINĖ.

PAVAKARIAI TOPINAMBŲ TROŠKINYS SU LĘŠIAIS IR RAZAVŲ MILTŲ PADAŽU, PRIESKONIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, AVIŽINIAI SAUSAINIAI

 

TREČIADIENĮ, KOVO 22 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: BANANAI.

PUSRYČIAI SALDAUS PIENO VARŠKĖ SU LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI, SULA, ŽALIASIS KOKTEILIS.

PIETŪS TRINTŲ DARŽOVIŲ SRIUBA SU PIENU, SAUSUČIAI. TROŠKINTA SMULKINTA MĖSA SU ŠPINATAIS, GRIETINĖ, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS (AGURKAI, PETRAŽOLĖS, RIDIKĖLIAI).

PAVAKARIAI RAZAVŲ MILTŲ SKLINDŽIAI SU OBUOLIAIS, TRINTOS UOGOS (BRAŠKĖS), GINTARŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, MORKŲ PYRAGAS.

 

KETVIRTADIENĮ, KOVO 23 D., VALGYSIME:

9

VAISIŲ STALAS: OBUOLIAI.

PUSRYČIAI SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS, JOGURTAS SU APELSINAIS IR SĖKLOMIS, ŽALIASIS KOKTEILIS.

PIETŪS ŠVIEŽIŲ KOPŪSTŲ SRIUBA SU GRIETINE IR NAMINE DUONA. BULVIŲ PAPLOTĖLIAI SU SMULKINTA KIAULIENA, GRIETINĖ, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS (AGURKAI, PETRAŽOLĖS, RIDIKĖLIAI).

PAVAKARIAI UŽKEPTOS DARŽOVĖS SU PLAKTU KIAUŠINIU, GRIETINĖ, ŽOLELIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: ŽOLELIŲ ARBATA, IMBIERINIAI SAUSAINIAI.

 

PENKTADIENĮ, KOVO 24 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS: BANANAI.

PUSRYČIAI KVIEČIŲ KOŠĖ, DATULĖS, PIENIŲ MEDUS, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

PIETŪS RYŽIŲ – PUPELIŲ SRIUBA, RUGINĖ DUONA, GRIETINĖ. ŽUVIS SU BULVĖMIS, HUMUSAS, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS.

PAVAKARIAI AVIŽINIŲ DRIBSNIŲ BLYNELIAI, TRINTOS UOGOS (BRAŠKĖS), SAULĖGRĄŽŲ GĖRIMAS.

ARBATOS STALAS: PRIESKONIŲ ARBATA, PLIKYTI SAUSAINIAI.

 


   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00