Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:

 

PIRMADIENĮ, GRUODŽIO 5 D., VALGYSIME:
 

VAISIŲ STALAS BANANAI

PUSRYČIAI BRINKINTI GRIKIAI SU PRIESKONIAIS, DATULIŲ SKANUKAS, GĖRIMAS „PLIKALAS SU CINAMONU“.

PIETŪS LĘŠIŲ SRIUBA SU BULVĖMIS IR GRIETINE, RUGINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS. KEPTI KOPŪSTŲ KOTLETAI SU OBUOLIAIS, VIRTOS BULVĖS, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS.

PAVAKARIAI TOPINAMBŲ, BROKOLIŲ, LĘŠIŲ TROŠKINYS, RYŽIAI, SEZAMŲ GĖRIMAS.

ARBATOS STALAS PRIESKONIŲ ARBATA,MORKŲ PYRAGAS

 

ANTRADIENĮ, GRUODŽIO 6 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS OBUOLIAI

PUSRYČIAI BRINKINTOS PERLINĖS KRUOPOS SU PRIESKONIAIS IR SVIESTU, GĖRIMAS “PLIKALAS SU KARDAMONU”.

PIETŪS MIEŽINĖ DARŽOVIŲ SRIUBA SU GRIETINE, RUGINĖ DUONA. AVINŽIRNIŲ TROŠKINYS, BULVIŲ KOŠĖ SU LYDYTU SVIESTU GHI.

PAVAKARIAI LIETINIAI SU VARŠKE IR ŠPINATAIS, SVIESTO – GRIETINĖS PADAŽAS, GINTARŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS PRIEKONIŲ ARBATA IR PLIKYTI SAUSAINIAI

 

TREČIADIENĮ, GRUODŽIO 7 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS BANANAI

PUSRYČIAI AVIŽINIŲ DRIBSNIŲ KOŠĖ, SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS, OBUOLIŲ SULTYS.

PIETŪS BULVIENĖ SU ŠPINATAIS IR GRIETINE, NAMINĖ DUONA. KIAULIENOS NUGARINĖS KEPSNELIAI, POMIDORŲ ČATNIS, SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ.

PAVAKARIAI GRIKIŲ KRUOPŲ UŽKEPĖLĖ SU VARŠKE IR GRIETINE, GINTARŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA, MORKŲ PYRAGAS

 

KETVIRTADIENĮ, GRUODŽIO 8 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS BANANAI

PUSRYČIAI SORŲ KRUOPŲ KOŠĖ, DATULIŲ SKANUKAS, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

PIETŪS BULVIENĖ SU RAZAVŲ MILTŲ LEISTINUKAIS, RUGINĖ DUONA. DARŽOVIŲ UŽKEPĖLĖ SU PANYRU, RYŽIAI, SVIESTO – GRIETINĖS PADAŽAS, RAUGINTŲ KOPŪSTŲ SALOTOS.

PAVAKARIAI TRINTŲ PORŲ SRIUBA SU BULVĖMIS, SŪRIS “PANYRAS”, NAMINĖ DUONA.

ARBATOS STALAS PRIESKONIŲ ARBATA, PLIKYTI SAUSAINIAI

 

PENKTADIENĮ, GRUODŽIO 9 D., VALGYSIME:

 

VAISIŲ STALAS KRIAUŠĖS

PUSRYČIAI SVEIKASKONIS SU ABRIKOSAIS, TRINTA VARŠKĖ SU RIEŠUTAIS IR LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI, GĖRIMAS „PLIKALAS SU CINAMONU“.

PIETŪS BARŠČIAI SU PUPELĖMIS IR GRIETINE, NAMINĖ DUONA. ŽUVIES KOTLETAI SU VIRTOMIS BULVĖMIS, POMIDORŲ ČATNIU IR ŠVIEŽIŲ DARŽOVIŲ SALOTOMIS, PASKANINTOMIS LINŲ SĖMENŲ ALIEJUMI. GINTARO ARBATA BE CUKRAUS.

PAVAKARIAI SKRYLIAI SU AGUONOMIS IR GRIETINE, ŽOLELIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA,PLIKYTI SAUSAINIAI

 

 

 

 


   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00