Mūsų maistas

DARŽELIO SAVAITĖS VALGIARAŠTIS:
 

 

PIRMADIENĮ, BIRŽELIO 26 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI RYŽIŲ MANŲ KOŠĖ, PIENAS SU PRIESKONIAIS, ŽALIASIS KOKTEILIS.

VAISIŲ STALAS: OBUOLIAI.

PIETŪS GARŠVŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ DUONA. BULVIŲ KOŠĖ, ''VASAROS'' SALOTOS, RAZAVŲ MILTŲ PADAŽAS. UOGŲ KOMPOTAS.

PAVAKARIAI RUGINĖ KOŠĖ SU UOGOMIS, SALDI MIŠRAINĖ, GINTARŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: PLIKYTI SAUSAINIAI, GINTARŲ ARBATA.

 

ANTRADIENĮ, BIRŽELIO 27 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI VARŠKĖ SU MĖLYNĖMIS ARBA BRAŠKĖMIS, NAMINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS, KOKTEILIS SU UOGOMIS.

VAISIŲ STALAS: BANANAI.

PIETŪS ŠALTA RŪGŠTYNIŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ DUONA. DARŽOVIŲ KEPSNELIAI, GRIETINĖ, AGURKŲ RAITA. OBUOLIŲ KOMPOTAS.

PAVAKARIAI TROŠKINTOS MORKOS SU RYŽIAIS, POMIDORAI, ŽOLELIŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: PLIKYTI SAUSAINIAI, PRIESKONIŲ ARBATA.

 

TREČIADIENĮ , BIRŽELIO 28 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI BRINKINTI GRIKIAI SU SVIESTU GHI, KOKTEILIS SU UOGOMIS.

VAISIŲ STALAS: UOGOS.

PIETŪS ŠALTIBARŠČIAI, VIRTOS BULVĖS. TROŠKINTA VIŠTIENOS KRŪTINĖLĖ SU DARŽOVĖMIS, BULVIŲ KOŠĖ SU SVIESTU GHI, ŠVIEŽIOS DARŽOVĖS, NAMINĖ DUONA. VANDUO SU CITRINA.

PAVAKARIAI VIRTI VARŠKĖTUKAI, TRINTOS BRAŠKĖS SU GRIETINE, SEZAMŲ GĖRIMAS.

ARBATOS STALAS: ŽIEDŲ LAPELIŲ ARBATA

 

KETVIRTADIENĮ, BIRŽELIO 29 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI VARŠKĖ SU ŽALUMYNAIS, NAMINĖ DUONA, AGURKAI, KOKTEILIS SU UOGOMIS.

VAISIŲ STALAS: KRIAUŠĖS.

PIETŪS DARŽOVIŲ SULTINYS SU SAUSUČIAIS, RUGINĖ DUONA. VIŠTIENA ĮDARYTA CUKINIJA, SVIESTO – GRIETINĖS PADAŽAS, RYŽIŲ KOŠĖ, AGURKŲ – POMIDORŲ SALOTOS. PERSIKŲ SULTYS.

PAVAKARIAI SVEIKUOLIŲ BISKVITAS SU BRAŠKĖMIS, PIENAS SU PRIESKONIAIS.

ARBATOS STALAS: VAISINĖ ARBATA.

 

 

PENKTADIENĮ, BIRŽELIO 30 D., VALGYSIME:

 

PUSRYČIAI JOGURTAS SU ŠVIEŽIOMIS UOGOMIS, NAMINĖ DUONA, LINŲ SĖMENŲ ALIEJUS, KOKTEILIS SU UOGOMIS.

VAISIŲ STALAS: BANANAI.

PIETŪS VASAROS DILGĖLIŲ SRIUBA SU GRIETINE, NAMINĖ DUONA. MALTOS ŽUVIES KOTLETAS, POMIDORŲ ČATNIS, BULVIŲ KOŠĖ SU SVIESTU GHI. OBUOLIŲ KOMPOTAS.

PAVAKARIAI RAZAVŲ MILTŲ BLYNELIAI SU ŠPINATAIS, GRIETINĖ. GINTARŲ ARBATA.

ARBATOS STALAS: MORKŲ PYRAGAS, ŽOLELIŲ ARBATA.


 

   
 

 

„AUGUEKO NAMŲ“ VIRTUVĖ
 
Mūsų virtuvėje žinomas kiekvienas vaikas - ką jis mėgsta ir ko purtosi. Čia kasdien valgo ir vegetarai, ir alergiški tam tikriems produktams vaikai. Mityba mums labai svarbi - patiekalus gaminame prieš pat juos valgant, deriname produktus, meniu sudarome atsižvelgdami ne tik į metų laiką, bet ir į paros laiką, augančiam organizmui pritaikytas šiltas maistas tiekiamas tris kartus per dieną. 
 
RUDUO

Verčiame rudens valgiaraščius. Šiuo metu mūsų mityba turi būti pilnavertė tam, kad sukauptume gyvybinių galių žiemai. Valgome daug saldžių, rūgščių ir aštresnių produktų, kurie gerina skrandžio darbą ir stiprina organizmą. Rudeninis maistas: vaisiai, daržovės, grikiaiMoliūgų patiekalai yra puikiausia peršalimo ligų profilaktikos priemonė. Taip pat nepamirškime rudenį melionų, arbūzų, gudobelės vaisių, vynuogių, obuolių, kriaušių, granatų.
 
Nepamirškime, kad maistas veikia ne tik mūsų fizines, bet ir psichines galias. Štai obuoliai ne tik gerina virškinimą, apsaugo nuo peršalimų, bet ir suteikia džiaugsmo, ramybės, sąžiningumo. Vynuogės ne tik gerina virškinimą, stiprina organizmą, atnaujina kraują, varo skysčius, bet ir suteikia mums švelnumo, rūpestingumo, meilės. Bananai ne tik reguliuoja širdies ritmą, bet ir suteikia daugiau ramybės, optimizmo. Panašiai mus nuteikia ir melionai, mėlynės, juodieji serbentai, šaltalankiai.
 
ŽIEMA
 
Sėklos, skanskoniai, plikalai, skaniukai, srėbalai - tiek gražių žodžių žolinčiai prigalvoję apie būtinus šio meto valgius. Valgykime kuo daugiau sėklų, riešutų, nepamirškime prieskonių. Prasidedant žiemai gerkime dažniau ne žolelių (kurių nemažai šaldančių), o prieskonių arbatą. Rytą gerai pradėti keturių sėklų plikalu: sezamo, saulėgrąžų, moliūgo ir linų sėmenų. Nakčiai ir protui, ir kūnui labai tiks šiltas pienas su prieskoniais. Na, o mes jau verčiame žiemos valgiaraščius. Šviežut šviežutėlius, neseniai sudarytus. Dar tobulinamus: didžiausi jų tobulintojai yra mūsų darželio vaikai.
 
PAVASARIS
 
Aktyvėjanti saulė ir bundanti gamta vis labiau veikia ir žmogų. Jei žiemą organizmas buvo nusilpęs, pavasarį ligos gali paaštrėti. Todėl derindamiesi prie bundančios gamtos, valgykime daugiau grūdų su lauko žolelėmis. Vertingi pavasariniai prieskoniai: kiaulpienė, garšva, agurklė, mėta, kraujažolė, dilgėlė. Pavasarį labai naudinga po sunkių žiemos valgių išsivalyti organizmą. Taip pat reikia kuo daugiau judėti. Patartina dar vis gultis anksti. 

VASARA

Kadangi vasarą daug saulės šviesos, virškinimo sistema aptingsta. Kad organizmas ir šiuo metu veiktų darniai, patariama valgyti drungną, šiek tiek kartesnio ir rūgštesnio skonio, bet lengvai virškinimą maistą. O į vasaros pabaigą jau reikėtų daugiau valgyti ir saldžių produktų.
Vasarą turime tiek prisivalgyti uogų, daržovių, kad organizmą vitaminais ir mineralais pasotintume ilgam.
Vasara –  tinkamiausias laikas pilna burna valgyti ridikėlius, salotas, agurkus, pomidorus, žaliuosius žirnelius, cukinijas, aguročius. Maistą patariama gausiai skaninti krapais, petražolėmis, bazilikais, raudonėliu, mairūnu, diemedžiu, kmynais, kalendra, dašiu, šventagaršve. Iš prieskonių taip pat galima rinktis ir
cinamoną, pankolį, žaliąjį kardamoną, anyžių, mėtą, kmynus.
Vasarą taip pat palanku tiesiai į pilvukus prisiuogauti organizmui ypač palankių valgių: žemuogių, braškių, aviečių, mėlynių, agrastų, serbentų.

Mūsų virtuvėje gamina Alina Kučevskienė, Diana Baniuškevičiūtė ir Irena Leščevska

  

Darbo laikas

I - IV 7.30 - 18.30
V 7.30 - 18.00